Monday, February 23, 2009

semmit sem fogadván el

3 Jn 1:5-8 Szeretett [barátom,] híven cselekszel mindenben, a mit az atyafiakért, és pedig az idegenekért teszel, a kik bizonyságot tettek a te szeretetedrõl a gyülekezet elõtt; a kiket jól teszed, ha Istenhez méltóan bocsátasz útjokra. Mert az õ nevéért mentek ki, semmit sem fogadván el a pogányoktól; Nékünk azért be kell fogadnunk az ilyeneket, hogy munkatársaikká lehessünk az igazságban.

Pénzről van szó. Egy párszor láttam TV evangélistákat amikor hirdették az Igét és olyan jó volt minden de a végén kiteszik az információt hogy ide vagy oda küldjék az emberek a pénzt. Szerintem ez olyan visszás. Úgy kell tenni mint ahogy ezek az emberek tettek: semmit nem kérni nem fogadni el azoktól akik felé szolgál az ember. Hogy ne legyen az az érzés hogy ezt bárki is pénzért teszi. De hogyha van valaki hívő aki befogad, szállást vagy élelmet ad, azt el lehet fogadni, hálával és megbecsüléssel. Ahogy Pál mondta:

1 Kor 9:18 Micsoda tehát az én jutalmam? Hogy prédikálásommal ingyenvalóvá tegyem a Krisztus evangyéliomát, hogy ne használjam ki ama szabadságomat az evangyéliom hirdetésénél.

2 Kor 12:13-14 Mert micsoda az, a miben megkárosodtatok a többi gyülekezetek mellett, hanem ha az, hogy én magam nem voltam néktek terhetekre? Bocsássátok meg nékem ezt az igazságtalanságot! Ímé harmadízben is kész vagyok hozzátok menni, és nem leszek terhetekre; mert nem azt keresem, a mi a tiétek, hanem titeket magatokat. Mert nem a gyermekek tartoznak kincseket gyűjteni a szülőknek, hanem a szülők a gyermekeknek.


Ezért tartom rossznak és helytelennek a perselyezést, a pénz gyűjtést gyülekezeti alkalmon is. Aki hívő, adakozzon, úgy hogy nem látják, értem én hogy az imaházat fenn kell tartani, villany, fűtés, stb. – de nem jó ha a vendégek, ismerkedők azt érzik hogy azért vannak ott hogy fizessenek. Még ha csak egy pillanatig is. Isten Igéjének a hirdetése nem business, nem állás, nem pénzkereseti lehetőség:

Mt 10:7-8 Elmenvén pedig prédikáljatok, mondván: Elközelített a mennyeknek országa. Betegeket gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen adjátok.

2Thess 3:8 Sem ingyen kenyeret nem ettünk senkinél, hanem munkával és fáradsággal, éjjel-nappal dolgozva, hogy közületek senkinek ne legyünk terhére.

Jel 22:17 És a Lélek és a menyasszony ezt mondják: Jövel! És a ki hallja, ezt mondja: Jövel! És a ki szomjúhozik, jőjjön el; és a ki akarja, vegye az élet vizét ingyen.

No comments: