Tuesday, November 25, 2008

sorbanallas

Ef 4:2 Teljes alázatossággal és szelídséggel, hosszútûréssel, elszenvedvén egymást szeretetben

Annyi minden van ebben az fejezetben hogy ugy erzem nem is tudom befogadni mind egyszerre tehat az Ef 4 bol is tobb nap lesz ... egyelore mar csak ennel a versnel problemak vannak, elfogadni masokat alazattal ... a sorban nem tudok magam ele engedni mast anelkul hogy fel ne huzodjak ra hogy tolakodik ... elviselni a masikat szeretetben. Azt mondjak vilagi emberek akkor tudsz szeretni mast hogyha szereted onmagad. Mennyire nem igaz ! A sorban allassal kapcsolatban, hat igen az ma tortent pont ebednel kifogytak az egyik fele kajabol es akik a masikat akartak mind tulekedtek es kieloztek a sorban erre en felhuzodtam hogy mi ez mindenki csak ugy elmegy mellettem. Hoztak hamar is a masik fajta kajat mert lattak hogy nem hagyom magam, de ... hat ez nem a bekesseg es alazat utja volt. Es mit segitett rajtam az hogy "szeresd onmagad", hat nem pont az a baj hogy ezt csinaltam hogy azt neztem hogy az en poziciom romlik a sorban mindenki megeloz en meg csak varhatok ... nem. Szeretni masokat akkor lehet ha pontosan az ellenkezojet teszem az enszeretetnek, ha nem a magam erdeket, javat helyezem eloterbe hanem az oveket. Es mikor tudok szeretni ? Ha szeretve vagyok. Ha meg vagyok nyugodva hogy mindegy, mindegy hogy mikor kerulok sorra, mindegy mikor szolgalnak ki, mert szeretve vagyok, mert elfogadva vagyok mert Isten befogadott es ez nekem akkora nagy ertek hogy nem keresek hozza mar mast, elsobbseget egy sorban, kivalobb helyet, elismerest stb.

Es meg valami. Rosszul tettem es hibaztam ezzel, es ez van. Ahogy David mondta: vetkeztem. Nem de. Nem ha. Ez van. Nem mentsegeket kell keresni, hogy nem lattam, hogy nem vettem eszre hogy mi tortenik, hogy ehes vagyok es agressziv stb. stb. Mindent ki lehet magyarazni. Vagy be lehet vallani az igazsagot: onzo vagyok, es egoista is es az en eloretolakodott es en hagytam hogy eloretolakodjon. Vetkeztem. Pont. Ez David bunvallasa is. Es ez a pont az, ami a kulonbseg a hivo es vallasos emberek kozott. Ez utan a pont utan nincs tobbet mentseg, elbujas, magyarazatok vagy erveles. Csak Isten van, aki azt tehet velem, amit akar.

No comments: