Sunday, November 9, 2008

Balgatagsag

2 Kor 11

1 Vajha elszenvednétek tõlem egy kevés balgatagságot! Sõt szenvedjetek el engem is.

Nem konnyu elszenvedni, elturni, kibirni mas embereket. Ma reggeli hangulatomhoz pontosan illik ez az ige ... mert ott vannak a MASOK ... akiknek nem jok a meglatasaik, az eletuk, a magaviseletuk, a beszedmodorjuk a szofordulataik, a szeperzekuk ... ha egyszeruen csak belatnak hogy minden pontosan csak ugy jo, csak ugy nagyszeru ahogyan en latom ... de nem, ott vannak a maguk idegesito kificamodott izlesevel, hibas hitvilagukkal, felig megemesztett gondolataikkal, ott vannak es nekem el kell viselni oket. Mi tobb, nekik is el kell szenvedni engem. Persze ez egyik iranyban sem megy, es engem foleg a masodik zavar, az, amikor mindenki el akarja nekem mondani azt hogy hogyan legyek mas mint ami vagyok, hiszen amit mond az nyilvanvaloan nem helyes ... nem lehet helyes ... mert eeeeeen vagyok minden helyesnek a merceje ...

4 Mert hogyha az, a ki jõ, más Jézust prédikál, a kit nem prédikáltunk, vagy más lelket vesztek, a mit nem vettetek, vagy más evangyéliomot, a mit be nem fogadtatok, szépen eltûrnétek.

Ezt latom egyes gyulekezetekben vagy emberekben olyan konnyu nekik beadni az ujat a csillogot a mast, a semmit csak azzal hogy tobbnek tuntetik fel mint amijuk van ... egy uresseget feltetelez ez, egy hianyt egy erzeketlenseget a valodi ertekekre ... amikor jon valaki es azt mondja mindent at kell szervezni mert mert Amerikaban vagy Nemetorszagban vagy Mittudomenhol sokkal jobban csinaljak es ne vegyetek ti is be ezt a tanitast mert jobban fogtok csinalni mindent tole ... szervezzetek at magatok adjatok fel mindazt amit Isten eddig kimunkalt bennetek ... nevezzetek azt semminek ... vegezzetek el ezt vagy azt a bibliaiskolat, kikepzest, tanfolyamot, etc. ... es utana jon a szakadas mert hat vannak kis maradiak akik nem tudtak bevenni az "ujat" ... szegenyek ...

5 Mert én azt gondolom, hogy semmiben sem vagyok alábbvaló a fõ-fõ apostoloknál.

Es ezt itt igy meg el is kell mondani ... mert mi azt hisszuk hogy Palnak konnyu volt, rea hallgattak, ot tiszteltek ... hat nem. Nem ismertek el ot, mint fo apostolt, nem ismertek el tekintelyet, munkajat, szenvedeset, szarmazasarol is bizonysagot kell tegyen mert nem ismertek el "igazan zsidonak" azok akik a korulmetelkedest hirdettek.

Mennyivel mas az amikor meglatom en a masik emberben az erteket, nem kell o elmondja, kikovetelje a tiszteletet, a megbecsulest tolem. Egy nagyon jo baratom kerdezte egyszer tolem azt, hogy en nem becsulom a masik embert ? Csak azert mert ember ? Nem azert mert elert valamit vagy mas okbol ... Ez a kerdes, ahogy kerdezte ahogy nezett ahogy lattam benne azt amit gondol rolam, ez nagyon megmaradt bennem es azota is bennem van ... hogyan nezek masokra ? Mit jelentenek szamomra ? Mit latok meg bennuk ? Az idegesito massagot ? Lebecsulom oket ?

30 Ha dicsekednem kell, az én gyengeségemmel dicsekszem.

Ez a legtobb. Osszetort cserepedenynek lenni, amelyik nem dicsekszik tobbe, amelyik elfogadja a masikat, ugy ahogy Krisztus befogadott minket.

4 comments:

Piri said...

mindenki mas..de kik vagyunk Isten elott?
"Nem az a lényeg, hogy mit teszel, hanem, hogy ki vagy!" - Dr. Pablo Martínez

András said...

Es tovabbvinnem a kerdest, oda ahol mar nem en szamitok hanem Isten ... ezert mondtam a cserepedenyt is ... mert amikor a kincsrol van szo a cserepedenyekben akkor nem a cserepedeny a lenyeges, hanem a kincs es akkor mar nem a csereprol beszelunk. Jo dolgokat mondott ez a Pablo ... Agoston meg nem kuldte el az emailcimet de remelem nem felejti el :)

Piri said...

Ago mostanaban mindent elfelejt:-j meg a hajcsavaroimat se adta vissza. marmint amivel Zsofinak bogyolaltam a serojat.

Piri said...

lehet Agonak is szuksege van ra.:)