Saturday, November 8, 2008

Elso bejegyzes

Elhataroztam hogy napjaban az egyik igeolvasasom megosztom ezzel a bloggal, jegyzetfuzetbe szoktam irni, de talan mas szamara is hasznosak lesznek meglatasaim. Magyar karaktereket nem irok, es napjaban igyekszem maximum 1 postot irni, es ez elsosorban az Igehez fog kotodni, nem szemelyes eletem reszleteihez - noha az Iget lehetetlen ugy olvasni hogy ne szoljon es ne szoljon a jelenlegi, aktualis helyzethez es ahhoz amiben vagyok. Hala az Urnak ezert.

2 Korinthusiakhoz 10

7 A szem elõtt valókra néztek? Ha valaki azt hiszi magáról, hogy õ a Krisztusé, viszont azt is gondolja meg önmagában, hogy a mint õ maga a Krisztusé, azonképen mi is a Krisztuséi [vagyunk.]

Az egyik alapja a hivok kozotti beszelgetesnek, vitanak vagy ellentmondasok megbeszelesenek az ez - vegiggondolni hogy a masik ember is hivo, hogy benne is munkalkodik ugyanaz a Szellem. Ezt az ego nem szereti megtenni mert ugy gondoljuk hogy az az igazsag amire eljutottunk amire elvezetett minket a Szellem az a MIENK a mi okossagunk, bolcsessegunk, hivosegunk, husegunk gyumolcse amit a masik embernek egyszeruen csak el kell fogadni ... egy jo vita egy jo beszelgetes alapja a kolcsonos megbecsules, tisztelet, visszafogottsag, amikor nem a masik arcaba vagom a magam igazsagat, nem megalazom a masikat, hanem ugy beszelek vele mint akiben ugyanaz a Szellem munkalkodik mint bennem. Ez alazathoz vezet, ez ahhoz vezet hogy meghallgatom, hogy elgondolkozom azon amit mond, ez azt jelenti hogy a szuveren Szellem neki mondhat valamit amit nem nekem mond eloszor, es en tole, rajta keresztul kell meghalljam. Ez azt jelenti hogy nemcsak meghallgatom al-turelemmel a masikat, hanem figyelmesen, keszen arra hogy elfogadjam amit mond. Es visszafogotta tesz a magam igazsaganak elmondasakor is mert tudom jol hogy barmit amit mondhatok a Szellem kozolheti vele is mas utakon at, nem en vagyok az "aki nelkul kihal a bolcsesseg" ahogy a Job konyveben is irja ...

10 Mert, úgy mondják, a levelei ugyan súlyosak és kemények; de a maga jelenvolta erõtelen, és beszéde silány. 11 Gondolja meg azt, a ki ilyen, hogy a milyenek vagyunk távol, a levelek által való beszédben, éppen olyanok [leszünk,] ha megjelenünk, cselekedetben is.

Szemelyesen en leveleimben eroszakosabb, agresszivabb vagyok, chaten is. Eloben nem megyek bele annyira a konfliktusokba es hajlamosabb vagyok a bekere ... melyik az igazi termeszetem, gondolom mind a ketto igazi vagy talan a ketto kozott van az igazsag ... az Ige alapjan valodinak kell lenni, valosagosnak, vagyis amit irok az egybe kell hangzodjon azzal amit mondok. Ket oldalrol lehet tehat megkozeliteni a kerdest, egyreszt leveleimben es a chaten visszafogottabbnak kell lenni masreszt eloben oszintebbnek es egyenesebbnek.

16 Hogy rajtatok túl is hirdessük az evangyéliomot, nem dicsekedvén más mértéke szerint a készszel.

mas merteke es a kesz ... Esaiasban van valahol hogy megbuntetem a papokat akik egyike kiveszi a masiknak a szajabol az en igeimet ... hat ... hiszek abban hogy nem jo mas predikaciojat felolvasni, mas otleteit elmondani szoszekrol nem jo "idegen tollakkal ekeskedni" ... ha valamit felhasznalok legeyn ott a pontos forras, es ne ugy mondjam mint a magamet ... talan itt Korintusban is ez volt a problema.

18 Mert nem az a kipróbált, a ki magát ajánlja, hanem a kit az Úr ajánl.

Ehhez turelem kell, ne tegyem magam oda mint hozzaerto embert ne akarjam minden aron eroltetni vagy meggyozni masokat arrol hogy de ehhez en jobban ertek, hanem varjam meg amig maguktol engem hivnak ... es ne irigykedjek masra hogyha latom hogy megbiznak benne hanem orvendjek hogy az Urtol vette az ajanlasat ...

7 comments:

Piri said...

welcome.

Laszlo said...

Én is ezt akartam írni :P

Szóval lett neked is blogod :)

András said...

Szoval lett Oszkar, mar volt regebb is de az angolul volt meg nem igazan voltam kitarto benne ... ebben remelem az leszek :) kosz a welcome-t mindkettotoknek !

Noémi-Ruth said...

Jó ilyen blogra rábukkanni...
Ha nem baj, olvasnálak...

Piri said...

az ugy volt h Oszkar jokat irt...erre Piri kedvet kapott...es Andras is csatlakozott...? :)

András said...

Szia Noemi-Ruth, orvendek hogy olvasod, vegul is azert blog a blog hogy olvassak :) Oszkare a tortenelmi elsobbseg :P

Noémi-Ruth said...

Köszi, ez igaz..., csak szeretem jelezni, ha valakit olvasok (vagy szeretnék :D). Nekem legalábbis megerősítőek a visszajelzések :))