Sunday, December 7, 2008

tiértetek

Fil 1

12 Tudtotokra akarom pedig adni, atyámfiai, hogy az én dolgaim inkább elõmenetelére lõnek az evangyéliomnak; 13 Annyira, hogy a Krisztusban híressé lett az én fogságom a testõrség egész házában és minden mások elõtt; 14 És többen az Úrban való atyafiak közül bízván az én fogságomban, nagyobb bátorsággal merik szólani az ígét.

Imakozossegben van a Filippiekkel tehat elmondja nekik annak az eredmenyet amiert imadkoznak. Hogy az hogy most fogoly nem akadaly hiszen azert van ott ... hogy bizonysagot tegyen kiralyok es csaszarok elott. Hogy Isten betolti a kuldeteset a fogsag altal. Az ahogyan Pal elt, ahogyan beszelt batrabba tette a tobbi hivot hogy megeljek a hitet, hogy hirdessek az evangeliumot. Az en eletem milyen hatassal van a hivokre es a nem hivokre ? Sokan nezik az ember eletet, kulonosen a nehez helyzetekben, hogy lassak azt, hogyan viselkedik. Sok hivo ember nezi es vagy batrabbak lesznek, vagy letori oket. Sok nem hivo is nezi hogy lassak, mit jelent a hit ? Tenyleg van valami valodi ennek az embernek az eleteben ? A testorok kozott hires volt Pal. Azok az emberek lattak az o eletet.

22 De ha e testben való életem munkámat gyümölcsözteti: hogy melyiket válaszszam, meg sem mondhatom. 23 Mert szorongattatom e kettõ között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb; 24 De e testben megmaradnom szükségesebb ti érettetek. 25 És ebben bízva, tudom, hogy megmaradok és együtt maradok mindnyájatokkal a ti hitben való gyarapodástokra és örömötökre;

Miert van itt Pal: tiértetek. Azt akartam irni: masokert, de az nem igaz, az szemelytelen lenne, nem altalaban veve masokert hanem specifikusan azokert az emberekert akikkel talalkozott az eleteben es akikkel kapcsolatba kerult. Ertuk van itt, nem mas celbol, nem azert hogy meg elvezze egy kicsit a foldi letet is - mert Krisztussal lenni SOKKAL inkabb jobb.

30 Ugyanolyan tusakodástok lévén, a milyent láttatok én nálam, és most hallotok én felõlem.

Ime: itt van, peldaul a tobbiek szamara, hogy kovessek hitet, tusakodasat ... ahogy Timoteusnak is irja, Te pedig követted az én tanításomat, életmódomat, szándékomat, hitemet, hosszútûrésemet, szeretetemet, türelmemet, Üldöztetéseimet, szenvedéseimet ... (2 Tim 3,10-11). Megvolt benne a vágy, hogy masok kovessek ot, mert tudta mennyire igazi es jo dolog Krisztussal elni. Az en eletem is ezt az uzenetet mondja el masoknak ?

3 comments:

Piri said...

jo, hogy a vegen mindig egy kerdessel zarod.

Noémi-Ruth said...

Ja, jó kis sarokbaszorítós kérdésekkel :DD

András said...

En vagyok a leginkabb a sarokban ...