Saturday, December 6, 2008

Imakapcsolat

Fil 1

3 Hálát adok az én Istenemnek, minden ti rólatok való emlékezésemben,
4 Mindenkor minden én könyörgésemben mindenitekért nagy örömmel könyörögvén,
5 Mivelhogy résztvettetek az evangyéliom ügyében az elsõ naptól fogva mind ez ideig;

Hogyan imadkozik Pal a Fillipibeliekert ? Hogyan kezdodik az ima ? A sziven vannak ezek az emberek. Eszebe jutnak. Egyik a masik utan. Es mi az ami eloszor eszebe jut az apostolnak ? Jaj Uram mentsd meg ezt meg azt meg neveld igy meg ugy meg mutasd meg neki Uram milyen rosszul lat ebben a kerdesben meg valtoztasd meg Uram valtoztasd meg ... nem. Nem igy gondol rajuk. Hogy nem lehet igy imadkozni az emberekert ? De lehet, es van amikor hasznos is, de itt Pal nem igy emlekezik roluk. El tudom kepzelni hogy egy mosoly ul ki az arcara amikor eszbejutnak ezek az emberek. Orommel tolti el hogyha rajuk gondol, orommel tolti el hogy felemelheti a nevuket Isten ele. Egyiket a masik utan ...

7 A mint hogy méltó, hogy én ilyen értelemben legyek mindenitek felõl, azért, mert én szívemben hordalak titeket, mint a kik mind az én fogságomban, mind az evangyéliomnak oltalmazásában és megbizonyításában mindnyájan részestársaim vagytok a nékem adott kegyelemben.

Imakapcsolatban vannak ezek az emberek. Egyutt vannak a hitben, ahogy imadkoznak egymasert, a tavolsag, a racsok se tudjak oket elvalasztani. Pal azt mondja: a kegyelemben amit nekem ad Isten, ti tarsaim vagytok. Mert imaitokban hordoztok, ezert tudok kiallni es bizonysagot tenni, vedeni a hitet es bebizonyitani hogy igaz. Mintha itt lennetek velem a fogsagban is, mintha itt lennetek velem amikor megyek es fogvatartoimnak bizonysagot teszek, ujbol meg ujbol. Tarsaim vagytok. Az ima altal valoban tarsak, valoban egymas mellet vannak. En hogyan imadkozom masokert ?

1 comment:

Noémi-Ruth said...

És hogyan is imádkozol másokért? :D