Friday, May 15, 2009

Az Úr mondá nékem

Ésa 36:10 És most [talán] az Úr nélkül jöttem én e földre, hogy elpusztítsam azt? Az Úr mondá nékem: Menj a földre, és pusztítsd el azt!

Rabsaké azt mondja hogy engem Isten küldött ide. Nagyon sokan nagyon könnyelműen mondják azt: ez Isten akarata. Szerintem nagy merészség ilyent kimondani, főleg azért mert az esetek nagy többségében az emberek a saját akaratukról beszélnek, és csak szeretnék azt hogyha ez Isten akarata lenne. Mint azok a fiúk akik úgy mennek oda a lányokhoz hogy azt mondják nekik: Isten akarata az hogy együtt legyünk. És ha nem jön be ez egy lánynál, mennek tovább, valamelyiknél csak bejön. Ez visszás. Isten aláírását hamisítják egy döntésre. Más néven ezt nevezik varázslásnak. Kényszerítem Istent arra hogy az legyen az akarata ami az enyém. Az őszintén Isten akaratát kereső emberek ezzel szemben alázatosak. Nem jelentik ki hogy ismerik a választ és nem verik ezt nagy dobra. És csak akkor mondanak ilyent hogyha tényleg egyértelmű lett számukra a vezetés.

3 comments:

Noémi-Ruth said...

Ez merész volt... nem részletezem, mert úgyis tudod, hogy mi.

Noémi-Ruth said...

Azért hozzá kell tennem, hogy vannak olyan családok, ahol így indult a házasság, hogy a férfi odament és azt mondta, hogy "ezt Istentől vettem". És működik. Pl. 50, 30, 40 éve, akik most így hirtelen eszembe jutottak. A lényeg, hogy ez nem sablon. Istenre hangolódást igényel, az biztos. (aztán meg a másikra hangolódást :), de ez már a titok kategória, annak a két embernek a titka. Kivülállónak sokszor megfejthetetlen, nem is kell beleavatkoznia).

András said...

Gondolom nem meglepo a mereszseg reszemrol :) Az hogy valami mukodokepesnek latszik, nem jelenti azt hogy Isten alairasat hordozza magan ...