Thursday, October 23, 2014

Dicsekedés

1 Kor 1:26-30 Testvéreim, amikor Isten elhívott benneteket, nem sokan voltak közöttetek — emberi megítélés szerint — bölcsek, hatalmasok, vagy előkelő származásúak. Gondolkozzatok el ezen! Mert Isten azokat választotta, akiket ez a világ bolondoknak tart, hogy ezáltal megszégyenítse a bölcseket. Azokat választotta, akiket a világ gyengének tekint, hogy megszégyenítse azokat, akiket erősnek tartanak. Azokat választotta, akiket a világ megvet és semmibe vesz, hogy semmivé tegye azokat, akiket a világ sokra tart. Mindezt Isten azért tette, hogy előtte senki ne dicsekedhessen! Isten az, aki véghezvitte, hogy ti Krisztusban vagytok. Így lett Krisztus a mi bölcsességünk, és általa fogadott el Isten bennünket. Krisztusban választott külön minket Isten a maga számára, és általa váltott meg bennünket. Amint az Írás mondja: „Aki dicsekszik, csakis az Úrban dicsekedjék!”

Ay egyik tévút amire sok hívő ember rátéved az az önmegváltás útja. Amiután elfogadják a Krisztus ingyenes kegyelmét, az én mégis előtör és azt mondja nekem is helyem van itt én is fontos vagyok. Valamit csináljak nem lehet hogy nem az én érdemem. Ha nem més erősebb törvényeket hozok és betartom és igazabb leszek. Vagy alázatoskodni fogok de valahol mégis én leszek a fontos. Az egyik alapvető ismertető jele az ilyen embernek a dicsekedés. Valamivel dicsekedik. Valamivel előtérbe jön. Amikor hívő embereket dicsekedni hallasz tudhatod hogy a törvénykezés szelleme ott van közöttük, és rabságában tartja őket. Egy igazi hívő embernél nem ő van az előtérben hanem Jézus. Sem az alázatoskodásával sem a feltűnősködésével nem tűnik ki a történetből. A története nem saját magáról, hanem Krisztusról szól. Nem igazodik a világhoz a világ mintájához - ami az élet kérkedése - hanem emlékezik arra hogy honnan hozta ki őt Isten és alázatos marad.

Még Dávidnak is szüksége volt erre amikor felfuvalkodott:

2 Sam 7:8 "Most hát mondd meg szolgámnak, Dávidnak: »Ezt üzeni neked az Örökkévaló, a Seregek Ura: Én vagyok az, aki fölvettelek téged a mezőről, elhoztalak a juhok fara mögül, és népem, Izráel fejedelmévé tettelek!"

No comments: