Thursday, January 14, 2010

egyedül maradt és tusakodik

1 Mózes 32:9-12 És monda Jákób: Óh én atyámnak Ábrahámnak Istene, és én atyámnak Izsáknak Istene, Jehova! ki azt mondád nékem: Térj vissza hazádba, a te rokonságod közé, s jól tészek veled: Kisebb vagyok minden te jótéteményednél és minden te hûségednél, a melyeket a te szolgáddal cselekedtél; mert csak pálczámmal mentem vala által ezen a Jordánon, most pedig két sereggé lettem. Szabadíts meg, kérlek, engem az én bátyám kezébõl, Ézsaú kezébõl; mert félek õ tõle, hogy rajtam üt és levág engem, az anyát a fiakkal egybe. Te pedig azt mondottad: Jól tévén jól tészek te veled, és a te magodat olyanná tészem mint a tenger fövénye, mely meg nem számláltathatik sokasága miatt.

Jákób hazatér, Isten indíttatására, Isten múltbeli ígéretei alapján, minden úgy tűnik hogy jól megy, mert azt teszi amit Isten mondott neki, de ennél a pontnál megijed Ézsautól. Eszébe jut az hogy hogyan menekült el előle, hogyan verte át, és hogy akarta őt megölni Ézsau. És nagyon megijed és Istenhez fordul, Isten ígéreteibe kapaszkodik amikor a nehézség jön. Ez egy jó hely ... csak az a baj hogy nem lehet úgy elbújni Isten oltalmába hogy nem vagyok kész szembenézni azzal amit tettem.

Jákóbnak pedig nagyon hiányzik ez a szembenézés. Isten eltűrt neki sokmindent az életben, de van egy határvonal ahol nem mehet tovább, bár ezt még nem látja. Teljes figyelmét kitölti a jelen probléma, a legnagyobbnak látszó probléma, Ézsau megengesztelése, a sereg szétválasztása úgy hogy lehetőleg megmeneküljön valaki, ha más nem legalább Ráchel aki neki a legkedvesebb. Emberileg méri fel a problémát s emberileg készít rá megoldást.

Van amikor csak azt a problémát látjuk ami a szemünk előtt van. Csak azzal foglalkozunk, minden erővel, minden figyelmünket annak szentelve. De Jákób igazi problémája nem Ézsauval van, hanem Istennel, és ezt a küzdelmet nem tudja kikerülni.

1 Mózes 32:23-24 Vevé hát azokat és átköltözteté a vízen, azután átköltözteté mindenét valamije vala. Jákób pedig egyedûl marada és tusakodik vala õ vele egy férfiú, egész a hajnal feljöveteléig.

Amikor mindent kiszámított mindent eltervezett akkor jön Isten és megállítja és akkor küzdeni kell, harcolni kell estétől reggelig. Istennel nem a magad által választott helyen és időben kell megküzdjél, s nem is akkor amikor körülményeid időt engednek rá. Amikor úgy gondolod hogy életed nyugodt és lesz idő megharcolni majd azt is. Mert az ráér. Előbb Ézsau, hát érted, az a legfontosabb most, nincs időm Istenre ... de ez nem a te választásod.

Legyél készen szembenézni és megküzdeni Istennel mert lehet hogy ez a küzdelem hamarabb lesz mint gondolnád.

No comments: